37770
1_219655
MOOG представила новий синтезатор MOOG MINITAUR REV. 2.0. MOOG MINITAUR REV. 2.0 — аналоговий бас-синтезатор.
Відгуки:
Availability date:
MOOG представила новий синтезатор MOOG MINITAUR REV. 2.0. MOOG MINITAUR REV. 2.0 — аналоговий бас-синтезатор.
Minitaur - одномовний портативний аналоговий бас-синтезатор з класичною системою управління. Він не має звичних для сучасної операційної системи інструментів, ні дисплея - тільки електроніка і окремі елементи управління панелями для кожного параметра. Як випливає з назви, цей інструмент відноситься до сімейства синтезаторів Moog Taurus, але на відміну від своїх попередників, він не має клавіатури для ніг. Мінітавр виконаний у вигляді настільного звукового модуля розмірами приблизно 22 х 13 х 8 см і вагою 1,2 кг.
Лицьові та комутаційні панелі
На передній панелі синтезатора є шістнадцять потенціометрів і чотири кнопки, головка звукоутворення, один контролер вихідного рівня, один тонкокольоровий тоновий регулятор і світлодіодний індикатор активності міді-портів.
Більшість елементів керування традиційно групуються за розділами, оточеними загальними рамками. Кожен розділ відноситься до одного з електронних вузлів синтезатора. Елементи, надані окремо, мають чіткі підписи, так що їх приналежність також зрозуміла з першого погляду (рисунок 1). Наприклад, розділ Конверти має дві групи регуляторів, по три кожна. Один з них, верхній, призначений для управління фільтром конверта, другий керує амплітудний конверт. Праворуч можна побачити перемикач Release. Він встановлює структуру обох конвертів: ADSR або ADS.
Детальніше про призначення влади ми дізнаємося трохи пізніше. Однак це настільки очевидно, що майже не вимагає пояснень. Будь-який музикант, який мав справу з аналоговими синтезаторами, швидше за все, навіть не задивиться в керівництво користувача.
Розподільний щит Moog Minitaur містить роз'єм адаптера живлення (він включений в комплект доставки), роз'єм USB MIDI, стандартний роз'єм MIDI In (DIN5), набір вхідного управління (Pitch CV, Filter CV, CV Volume, Gate), аудіовхід і вихід на асиметричні роз'єми, мініджеки для навушників (рисунок 2).
Управління синтезом
Конструктивно синтезатор складається з двох осциляторів з міксером, фільтром і підсилювачем. Він має два генератори конвертів, підсилювач і фільтр, і один LFO. Оскільки Minitaur призначений в першу чергу для вилучення бас-звуків, його внутрішнє перемикання спрощується. Наприклад, немає щільного режиму синхронізації, який більше затребуваний при створенні високих соло звуків, немає модуляційної ширини імпульсу. Ці незначні спрощення, так би мовити, дозволяють синтезатору зосередитися на головному завданні.
З огляду на різноманітність контрольних входів, ви можете керувати синтезатором зручним для вас способом. З входами CV Minitaur легко інтегрується з модульними системами або з деякими аналоговими синтезаторами. Moog використовує діапазон робочої напруги від 0 до 5 В, а введення кроку CV перетворює напругу в 1 В / жовтень. Якщо ви працюєте в середовищі MIDI, можна легко підключити стандартну клавіатуру MIDI до MIDI або, наприклад, секвенджер. Minitaur відтворює примітки MIDI у діапазоні від 0 до 72.
Починати створювати новий звук потрібно, звичайно, з осциляторами. В цьому випадку потрібно буде натиснути (або не натиснути) дві кнопки і скрутити три контролери, розташовані з лівого боку передньої панелі. Кнопки є селекторами форм напруги. Кожен осцилятор може виробляти або пилоподібну, або прямокутну форму хвилі. Зі знака під кожною кнопкою зрозуміло, що при освітленні формується прямокутна форма, якщо не пилоподібна. VCO2 Freq може плавно зміщувати крок другого осцилятора до октави 1/1 відносно висоти першої, або просто зробити світловий розподіл для створення унісон. У розділі змішувача можна самостійно вибрати рівні сигналу кожного осцилятора. Замість осцилятора можна також використовувати фільтр, який самозбуджується (резонансний регулятор потрібно максимально перемістити). Щоб почути його в найчистішому вигляді, потрібно прибрати до мінімуму сигнали коливачів в змішувачі.
До речі, обмеження висоти кроку зверху є не результатом застосування фільтра MIDI, а властивістю самих осциляторів. Коли сигнал управління вві йде, Pitch CV так само неможливо отримати звук над C4 (відповідно до MIDI примітка з номером 72). Обмеження спрацьовує, навіть якщо збільшити висоту другого осцилятора на VCO2 Freq, перебуваючи на краю частотного діапазону. Однак, з огляду на призначення синтезатора, ці обмеження йому не заважають.
Точне налаштування можна використовувати для точного налаштування коливачів в діапазоні q/-1 напівтонів. Він розташований у верхньому лівому куті передньої панелі поруч з індикатором активності MIDI.
Для переведення осциляторів в режим Glide з правого боку передньої панелі є відповідний перемикач і управління швидкістю ковзання звуку. При необхідності параметри осциляторів можна змінити на MIDI. І такий параметр, як Note Sync (синхронізатор обох осциляторів з приходом команди Note On) може бути включений тільки MIDI (CC-81). Він не має перемикача панелі.
Minitaur використовує традиційний чотириполярний резонансний фільтр Moog. Контролер відрізання має збільшену ручку діаметра, спеціально для полегшення ручного налаштування. Також доступний контроль фільтрів від власного генератора конвертів і від LFO. Глибина впливу конверта регулюється окремим потенціометром EG Amount.
Конвертний фільтр і генератори підсилювачів однакові. На передній панелі вони представлені двома трьома сотими: Атака, Розпад / Звільнення і Підтримка. Другий потенціометр контролює як занепад, так і розпад. Фаза випуску вмикається і вимикається спеціальною кнопкою одночасно в обох генераторах. В принципі, трифазний конверт зручний для регулювання синтезатора для відтворення швидких ходів, коли пост-звучання взагалі не потрібно. Але ви можете досягти того ж ефекту, якщо панель представлена всіма чотирма ручками, які, як вважається, є. Ви просто не повинні чіпати останній. Тому як від'єднана фаза генераторів конвертів, так і зменшена кількість ручок, здається, з'явилися просто в результаті мініатюризації модуля.
Низькочастотний модульний генератор в синтезаторі тільки один, з однією незмінною трикутною хвильової формою. Але частота генерації вручну регулюється в діапазоні від 0,01 до 100 Гц. Він також може бути синхронізований MIDI з темпом виконаної роботи. Сигнал ЛФО може модулювати крок як коливачів, так і, окремо, швидкість зниження фільтра.
На цьому функціонал передньої панелі можна вважати вичерпаним. Деякі додаткові параметри синтезатора можна використовувати лише для MIDI. Наприклад, таким чином, розділювач темпів множиться на синхронізацію LFO. Для цього спочатку потрібно включити сам режим зовнішньої синхронізації, а потім вибрати потрібне значення для роздільника (CC-86). Пройшовши необхідні 91 значення контролера, ви можете вибрати режим відстеження клавіатури: в нижній клавіші, вгорі, на останньому натиснуте. Діапазон колеса модулятора також може бути встановлений MIDI, з напрямком вгору і вниз, запрограмований окремо різними контролерами. Список контролерів і діапазони їх значень для установки відповідних параметрів представлені в таблицях керівництва користувача.
Окремої згадки заслуговує опція локального управління вмикаючи/вимикати, що дозволяє використовувати елементи управління передньої панелі для передачі назовні, через USB-порт, повідомлення MIDI. Але при цьому, як і повинно бути, всі ручки і кнопки перестають безпосередньо впливати на синтезатор, що виправдано при підключенні до секвенджера. Якщо підключити синтезатор виключно до клавіатури, то цей варіант навіть не можна запам'ятати, при відсутності необхідності. Ось що я і зробив, але тільки до тих пір, поки синтезатор спонтанно не переключиться в режим Local Off.
Спочатку я не планувала познайомитися з цим режимом, тому що мені не потрібно було. Але одного разу, просто переключивши кабель MIDI з клавіатури на інтерфейс MIDI (обладнання було включено), я раптом «загубив» синтезаторний звук. Незадовго до цього я просто крутив ручки конвертів, щоб замість звичайного сигналу було ледь чутно клацання. Перемикання кабелю назад на клавіатуру, намагався відтворити - звук не чутний. Закручені ручки - звуку все одно немає. І навіть індикатори кнопок не реагують на натискання: одні продовжують світитися, інші, навпаки, не запалюють. Вимикання та ввімкнення живлення нічого не змінюйте. Якби я працював з цифровим синтезатором, я б, мабуть, подумав, що він застряг. Але тут немає нічого цифрового, крім процесора MIDI і ІНТЕРФЕЙСУ USB, тому нема чого зависати. Симптоми вказували лише на повне відключення контролю, тільки в перший момент я не зрозумів, чому так сталося.
Мені довелося уважно придивитися до керівництва користувача. Необхідну інформацію знайшли відразу. Передня панель може або безпосередньо керувати синтезатором, або передавати сигнали MIDI через USB (при роботі з комп'ютером), але не одночасно. Режим перемикається, коли Minitaur отримує повідомлення MIDI від контролера 122. "0" відключає локальний контроль (Вимк.), 127 - включає (On). І поточний стан не скидається при вимкненому електроживлення.
Мені довелося відкрити секвенсеквенлятор MIDI, написати контролер на треку зі значенням "включення" і почати грати в цьому короткому розділі. Синтезатор відразу осяв і почав "слухати кермо". Наступного дня у мене стався подібний інцидент, а також коли я рекомбінував кабель MIDI на включеному обладнанні. Синтезатор повернувся до Local Off, хоча жоден інструмент на той момент, звичайно, не транслював нульове значення контролера 122. Вдруге я був морально готовий, і «повішення» було ліквідовано в робочому порядку, короткий ефір з секвенера. Після цього я не вмикав синтезатор, і він ніколи не "пішов".
Зазначу, що Minitaur - не єдиний синтезатор, який здатний довільно скидати локальне управління при "гарячому" підключенні MIDI. У моїй практиці в такій вояку два-три рази було помічено, зокрема, аналого-модельний синтезатор Novation KS. В одному випадку я навіть точно пам'ятаю обставини: спочатку включив блок живлення синтезатора, а після цього - вже підключився до його вхідного багатопортного інтерфейсу MIDI. Картина хоч і не зовсім ідентична, але схожа. Можливо, причиною є інтерфейсний пристрій, і, можливо, приймачі MIDI самих синтезаторів. Однак до таких аварій краще бути готовим заздалегідь, адже Minitaur, на відміну від Novation KS з його дисплеєм і системним меню, не зможе зробити самостійно. Для повернення до роботи знадобиться додатковий секвенджер, тобто, швидше за все, комп'ютер з відповідним програмним забезпеченням.
У роботах
Відчутною відмінністю справжнього аналогового синтезатора від цифрового синтезатора є безпосередність управління. Якщо скрутити перо потенціометра, то я чітко знаю і відчуваю, що найменший рух мого впливу впливає на роботу електронної схеми і змінює сигнал, що породжений. І ніяких проміжних кроків, як цифровий процесор, який фактично контролює всі параметри. Справедливо сказати, що існують чудові аналогові синтезатори з цифровим управлінням, де замість потенціометрів використовуються кодери з необмеженим обертанням. Ви легко можете відчути різницю в тактильних відчуттях, як тільки почнете скручувати ручки. Особисто я віддаю перевагу потенціометрам саме через його однозначну реакцію на дотик. У цьому сенсі Муг Мінітавр відмінно підходить, як і будь-який інший аналоговий пристрій. Крім того, кожна кнопка і кожен регулятор тут виконують тільки одну функцію, без перенапою, що виключає будь-яку плутанину в процесі. І до речі, скручування збільшеної ручки фільтра вирізаного різу дійсно дуже зручно. Ви можете встановити потрібний ступінь звукового потоку одним плавним рухом. Загалом, на рівні тактильних відчуттів інтерфейс «правильний» і до нього дуже швидко звикаєш.
Я працював з синтезатором через midi-entry. В якості джерела контрольних сигналів в різний час використовувалися клавіатура Midi, секвенсеквентор комп'ютерного програмного забезпечення і апаратний секвенсеквенджер з модуля Korg Electribe. Незважаючи на спонтанні перемикачі локального режиму вмикати / вимикати, про які я згадував під час повторного набору, будь-яка з цих комбінацій працює стабільно і без скарг. При підключенні апаратного секвенсера індикатор MIDI-активності на передній панелі Minitaur постійно горить, але це здається нормальним для такого комплекту. У будь-якому випадку синтезатор звучить тільки тоді, коли секвенджер запущений для відтворення. В інших двох випадках перемикання індикатор виривається лише під час фактичного прийому подій MIDI.
Тоді, взагалі, продовжувати не можна. Синтезатор зручний і простий у використанні, і робить свою роботу дуже добре, тобто грає. Це те, про що ми будемо говорити, тобто про звук.
Технічні характеристики moog Minitaur Rev. 2.0:
Тип пристрою: аналоговий синтезатор;
Специфікація бас-синтезатора;
100% аналоговий тракт, заснований на синтезі Тельця I і Тельця III
Форми хвиль: Пила (оригінальний Телець) або Квадрат на обох рівнях сигналу (VCO)
Зовнішній аудіовхід
Вихід на навушники
2 Змішувач VCA для встановлення рівня сигналу (VCO)
1 Фільтр сходів у стилі VCF /Taurus w/ Резонанс VC
1 аналоговий підсилювач (VCA)
Два генератори, що огортають фільтри (ВКФ) та підсилювачі (VCA) (у стилі Minimoog)
Midi трикутна хвиля, синхронізована LFO для модуляції фільтрів / рівня сигналу (VCF / VCO)
DIN MIDI в/з, MIDI через USB
Розміри 216 x 133 мм
Вага 1,4 кг.
1 989 грн
2 599 грн
2 599 грн
2 915 грн
2 950 грн
2 950 грн
2 998 грн
3 927 грн
3 927 грн
4 080 грн
4 080 грн
5 292 грн
3 499 грн 5 292 грн
4 099 грн 5 292 грн
5 292 грн
5 292 грн
5 311 грн
5 899 грн
6 465 грн
6 988 грн
7 580 грн
7 580 грн
7 580 грн
7 609 грн
7 599 грн 8 457 грн
8 645 грн
8 800 грн
7 980 грн 8 820 грн
8 400 грн 9 450 грн
9 450 грн