Поєднання езотеричного секвенсування, експериментальної етики та безлічі можливостей патчингу робить цю драм-машину унікальною.
Дітище засновника Soma Labs Влада Креймера, Pulsar-23 - один з найбільш захоплюючих, натхненних і часом електронних інструментів, що ми збивають з пантелику, які ми пробували за довгий час.
Описуваний як «органічна драм-машина», це чотириголосний ударний синтезатор, заснований на принципах, схожих на принципи культової класики Lyra 8 від Soma, - відтворення взаємодій усередині живого організму за допомогою нелінійної конструкції та багатофункціонального інтерфейсу.
У базовій комплектації Pulsar-23 є чотириголосним напівмодулярним перкусійним. синтезатор з генераторами Bass Drum, Bass, Snare Drum та Hi-Hat. Перші два з них тональніші, і їх можна відтворювати мелодійно, використовуючи MIDI та/або CV-маршрутизацію. Bass Drum - це трикутна форма хвилі з регульованою висотою тону, здатна створювати класичні, насичені аналогові звуки бас-бочки, але також відмінно підходить для більш тривалих басових звуків при сустейні або мелодійній грі.
Bass - це простий аналоговий моносинтезатор, але з додатковим режимом Percussive з більш шумним тембром. Кожен звук Pulsar має унікальну звукову палітру і, крім ідентичних регуляторів підсилювача, що огинає, гучності та посилу на ефект, власний набір параметрів для налаштування та модуляції.
Для бас-барабану вони включають елементи управління налаштуванням і зміною висоти тону, а також загадкові точки підключення з написами «WTF?» та «OMG!». Бас-барабан оснащений резонансним фільтром нижніх частот, а також параметрами Shape та Warp, що керують початковою формою осцилятора та формою хвилі відповідно.
Ефект малого барабана заснований переважно на шумі: регулятор міксу дозволяє регулювати баланс між рожевим шумом та більш характерним спектральним шумом. Також є параметр Clap, який додає ступінчасту атаку звуку та може бути встановлений на досить велику довжину, створюючи цікаві перкусійні тони.
Ці короткі описи звукових генераторів, можливо, не передають всієї їхньої цінності - чим більше ви поглиблюєтеся в управління озвучуванням кожного з них, тим більший діапазон відкривається.
Нарешті, генератор хай-хета – досить класичний синтезатор із металевим звучанням. Він оснащений резонансним фільтром високих частот, налаштуванням та регулятором Warp, який регулює спектр шуму. У поєднанні з підсилювачем, що огинає (з AR-схемою, як і всі звуки барабанів) цей параметр Warp може перемістити хет в зону шейкера або синтезованого тамбурину.
Ці короткі описи звукових генераторів, можливо, не передають всієї їх повноти - чим глибше ви знаєте налаштування озвучування кожного з них, тим більше відкривається діапазон, особливо якщо врахувати напівмодульні точки підключення. Наприклад, ці входи WTF? та «OMG!» — це як інструменти для ручної зміни схем — тут немає місця, щоб докладно розповідати про них, але Краймер створив кілька відмінних докладних навчальних відео на YouTube.
Можливість підключення як внутрішнього, так і зовнішнього — ключ до унікальності Pulsar-23. Один з найпомітніших елементів дизайну - широкий набір контактів, розкиданих по всьому інтерфейсу користувача.
Це точки підключення для перенаправлення різних звукових елементів та допоміжних пристроїв. Це можна зробити або за допомогою затискачів типу «крокодил», або, притиснувши пальці до контактів, щоб ваше тіло саме проводило сигнали - з більш виразним і менш передбачуваним результатом. Pulsar-23 розроблений із яскраво вираженою, експериментальною філософією.
Як і в більшості модульних пристроїв, не робиться відмінностей між керуючими та аудіосигналами, тому в багатьох випадках їх можна використовувати взаємозамінно, щоб вичавити з звукового двигуна додаткові функції - наприклад, перепрофілювати тактовий генератор або LFO в звукові генератори або використовувати великий барабан як джерело модуляції.
Pulsar-23 також налаштований на виключення ризику неправильних підключень: хоча він реагує на сигнали напруги від 0 до 10 вольт, допустимий діапазон вхідної напруги становить від -20 до +20 вольт, а всі входи та виходи захищені від перевантажень. В результаті можна практично підійти до Pulsar-23 з настроєм «спробуй що завгодно», довільно комутуючи внутрішні та зовнішні елементи і просто спостерігаючи за результатом.
Цікаво, що, хоча більшість контактів Pulsar позначені як входи або виходи, як і більшість стандартних напівмодульних пристроїв, деякі з них спроектовані так, щоб працювати і як входи, і як виходи. Наприклад, генератори огинаючої кожного звукового модуля мають тригерні з'єднання, які є як входами, так і виходами, здатними приймати сигнал для запуску огинаючої, або самі видавати тригерні сигнали, і їх поведінка буде змінюватися в залежності від того, що до них підключено.
Хоча система штиркових роз'ємів та роз'ємів типу «крокодил» сама по собі не дуже сумісна з зовнішнім обладнанням, Pulsar-23 оснащений усіма необхідними інструментами для взаємодії із зовнішнім світом. На передній панелі розташовано вісім модульних роз'ємів 3,5 мм, до яких на задній панелі (на додаток до основного виходу) додано шість повнорозмірних роз'ємів.
Кожне з цих підключень має власний контакт, що означає, що їх можна направити на будь-який доступний елемент синтезатора і з нього, і вони можуть служити входом, так і виходом для аудіосигналу або управління. Що стосується звуку, така велика кількість входів/виходів - приємний бонус, що дозволяє користувачам творчо підходити до створення стереовиходів, пропускати аудіо через двигун і ефекти Pulsar, а також створювати незвичайні петлі зворотного зв'язку.
Що стосується управління, Pulsar пропонує не тільки входи/виходи, але і безліч модульних утиліт, включаючи атенюатори, інвертори, перетворювачі MIDI в CV, два незалежні підсилювачі напруги, дільники тактової частоти, діоди, конденсатори, формувачі імпульсів та багато іншого. Також є пара сенсорних датчиків, які можуть відправляти змінний CV, що генерується при дотику пальця до двох контактних майданчиків. Фактично, для користувачів модульних пристроїв Pulsar позиціонує себе як неймовірно добре оснащений хаб утиліт, навіть якщо не брати до уваги його звуковий двигун.
Ця гнучкість поширюється і способи управління Pulsar. Хоча традиційний покроковий секвенсор, відсутній, як у більшості стандартних драм-машин, існує безліч способів керування чотирма модулями. На задній панелі розташований зовнішній MIDI-порт та зручна функція MIDI-learn, що дозволяє легко керувати Pulsar за допомогою DAW або зовнішнього MIDI-секвенсора.
При використанні зовнішнього MIDI-контролера басовий модуль може відтворювати мелодійно і сустейн, створюючи монотонні звуки та мелодії (тон бас-барабан можна контролювати через CV або через MIDI за допомогою вбудованого MIDI-CV-конвертера). При використанні MIDI всі звуки набувають повної чутливості до швидкості натискання, а бас реагує на зміну висоти тону та портаменту.
Теорія Шаосу
Інструмент Shaos від Pulsar - це псевдовипадковий генератор, призначений для створення спонтанних ритмічних патернів. Його назва утворена від слів «зсувний регістр» та «хаос» — двох основних елементів, що становлять його конструкцію. З його допомогою можна створювати циклічні послідовності імпульсів довжиною 16, 63 або 217 імпульсів, синхронізовані як із внутрішнім, так і зовнішнім тактовим генератором.
Генератор має кілька виходів, що пропонують 1- та 2-бітні режими, які змінюють кількість станів вихідного сигналу, а також 1- та 3-бітні виходи вибірки та зберігання. Цей тип генератора послідовностей має безліч застосувань, але одне з найпростіших - генерація цікавих патернів "хет" або "шейкер". Тактовий генератор Shaos також може працювати на чутних частотах і модулюватися, тому його можна використовувати навіть для створення незвичайних ефектів модуляційного синтезу.
Виступ та вердикт
На верхній панелі кожного модуля є тригерний роз'єм (вхідний та вихідний), що дозволяє запускати кожен звук за допомогою зовнішнього CV або внутрішніх джерел, таких як дільник тактової частоти або LFO. Найцікавіший спосіб секвенсування звуків – використання тригерних секвенсорів Pulsar.
Це луп-рекордери, які записують, відтворюють та накладають сигнали тригерів за допомогою металевих сенсорних панелей. За замовчуванням вони синхронізовані із внутрішнім генератором, але кожен із них можна синхронізувати окремо для створення незвичайних поліритмів. Секвенсори можуть записувати три рівні велосипеда і мають просту функцію квантування, яка прив'язує тригери до 16-крокової сітки в лупі.
Однак Pulsar-23 є найбільш ефективним при одночасному використанні цих підходів. Наприклад, можна відправляти MIDI та/або CV-сигнали на модуль, одночасно використовуючи луп-рекордер, або використовувати тригерні входи/виходи для з'єднання одного звуку з іншим.
Як і у випадку з більшою частиною робочого процесу Pulsar-23, результати можуть бути непередбачуваними. Хоча це відчуття «органічної» непередбачуваності загалом і є його суть, і воно, безумовно, робить Pulsar-23 джерелом натхнення та творчості, деяких користувачів він може дратувати своєю схильністю вести себе не зовсім так, як очікувалося.
Було кілька випадків, коли ми були цілком впевнені, що знаємо, що робимо з його інструментами генерації та секвенсування звуку, але потім патч або функція видавали щось несподіване — і ми ніколи не були до кінця впевнені, чи винні ми чи машина.
Ефекти створені для того, щоб заохочувати експерименти та модуляції. Творче комбінуючи патчі, ви зможете досягти прекрасних ефектів у стилі даб та незвичайних текстур.
Останній козир в арсеналі Pulsar є набір вбудованих ефектів. Вони поділені на дві секції: аналоговий майстер-дисторшн та DSP-затримка та реверберація. Перший досить простий, з лише регуляторами Drive і Mix, але він чудово доповнює звучання і може додати йому по-справжньому хрусткої і вагомої ваги.
Ефекти DSP складніші; тут ми маємо окремі канали реверберації та затримки. Звук можна спрямовувати тільки на один з них одночасно за допомогою внутрішніх каналів ефектів, але в обох є входи і виходи, що настроюються, так що ви можете спрямовувати будь-який звук на обидва і налаштовувати різні схеми маршрутизації крос-ефектів/зворотного зв'язку.
Модуль ефектів підтримує три режими, пов'язані для затримки та реверберації: смуговий однотактний дилей та реверберація в режимі Холла, двотактний ділей та інший алгоритм Холла, а також ділей зі зміщенням висоти тону та реверберацією. Хоча обидва канали монофонічні ефекти, двотактний дилей пропонує стереорежим, в якому виходи затримки і реверберації стають стереоканалами з двома мікшованими ефектами.
Ефекти створені для того, щоб стимулювати експерименти та модуляцію, пропонуючи безліч точок патчу, прив'язаних до таких параметрів, як час затримки, висота тону, зворотний зв'язок та модуляція тактової частоти DSP. Творче комбінуючи патчі, ви зможете досягти прекрасних ефектів у стилі даб та незвичайних текстур.
У повній комплектації Pulsar-23 сподобається не всім це не універсальна машина. Створення звуків – це однаково процес щасливих випадковостей та ретельного звукового дизайну. Проте це справді унікальний інструмент, створений для того, щоб надихати на творчість, а не просто бути дивним заради нього. Загалом це продумана і неймовірно потужна музична машина, і ми дуже раді, що вона існує.
Pulsar-23 досить ексцентричний, але в той же час це один із найпотужніших, креативних та надихаючих інструментів на ринку прямо зараз.
Плюси:
+ Абсолютно унікальний дизайн з нескінченними творчими можливостями.
+ Відмінно підходить як для ударних, так і для мелодійних звуків.
+ Чудові DSP-ефекти.
+ Достатньо входів/виходів і утиліт, щоб виступати як зручний модульний концентратор — навіть без урахування синтезаторного движка/ефектів.
Мінуси:
– Стандартного покрокового секвенсора немає.
- Робочий процес складний і часом трохи непередбачуваний.
- Дорогий.
Огляд Soma Laboratory Pulsar-23
Posted by
0Відгуки