Огляд GS Music Bree6

Огляд GS Music Bree6

Поліфонічний аналоговий синтезатор
Компанія GS Music запакувала сім голосів аналогової поліфонії в корпус, який настільки ж добре зроблений, наскільки він маленький та синій.

Я пишу це майже через два роки з моменту публікації мого огляду GS Music першого синтезатора, випущеного в широкій публіці, — e7, у журналі SOS. Цей синтезатор був просто дивом, що увібрав у себе неймовірну енергію класичного Moog і при цьому пропонував низку виразно сучасних функцій. Якщо мої дослідження мені не змінюють, e7 був першим аналоговим поліфонічним синтезатором, повністю розробленим та виготовленим в Аргентині. Якщо тільки інша компанія не випустила за цей час свій екземпляр (доказів цього я не знайшов), Bree6 — другий.

Компанія, заснована якимсь Гвідо Салайей в 2014 році, все ще відносно молода на аналоговій сцені, але вже прийняла, на мій погляд, інтригуючий підхід, працюючи з класичною архітектурою на фундаментальному рівні, але плавно просуваючи її в нові області. Ви навряд чи знайдете тут моторизовані ручки або гранулярні двигуни, але, можливо, виявите щось найближче до керованого через MPE Moog Little Phatty, яке ви коли-небудь використовували. e7 розміром 52 x 19 см на перший погляд виглядає як синтезатор з 70-х, але під капотом має семиголосну поліфонію з двома осциляторами на голос, мультитембральний режим і цифрові ефекти.

Bree6, навпаки, це елегантний і компактний настільний інструмент. Хоча він у жодному разі не є просто зменшеною версією e7, він успадкував низку функцій свого попередника, нехай іноді і з більш компактним відчуттям. Його діаметр становить порівняно невеликі 36 см, а висота - менше 7 см. Проте, якість складання надійна. Насправді, це ще м'яко сказано - це, без сумніву, один із найміцніших синтезаторів такого розміру, з якими я стикався, обтягнутий важким металом і важливий 1,5 кг. Його ручки керування досить міцні, кнопки надійні, червоні світлодіоди та OLED-екран яскраві – для мене це головне; незалежно від того, великий чи маленький прилад, якість складання завжди має відображати якість його звучання. Досить сказати, що в даному випадку це заслуговує на похвалу.

Оптимізований, раціоналізований
Що стосується архітектури синтезатора Bree6, то, як і в e7, її компонування не представляє особливих складнощів навіть для синтезаторів-початківців. Тут, по суті, вся справа в «ручці на функцію», але, як і в e7, наявність невеликого OLED-дисплея натякає на те, що під поверхнею ховається ще більше можливостей, а також є набором корисних графічних індикаторів таких параметрів, як обгинальні, розлад хоруса і частота зрізу фільтра. Якби я хотів описати весь комплект двома словами, то це були б «спрощений» та «оптимізований», оскільки GS Music виконали чудову роботу, щоб із відносно невеликої кількості компонентів можна було зібрати багато корисного. Варто відзначити, що я був би більш вражений, якби ціна Bree6 була нижчою: зрештою, ціна в 1000 фунтів стерлінгів — це не та ціна, де можна очікувати більших поступок у функціональності.

Ймовірно, варто відзначити, що Bree6 також доступний у чорному та чарівному синьому кольорі, але який би розмір ви не вибрали, він матиме розміри 360 x 126 x 67 мм та вагу 1,5 кг.

Наприклад, секція осцилятора пропонує лише один VCO на голос, з можливістю вибору тільки прямокутної або пилкоподібної форми хвилі. Вибір невеликий, але ці форми хвилі можна комбінувати, а також модулювати ширину імпульсу як комбінованої хвилі, так і прямокутної хвилі. Також є суб-генератор прямокутної хвилі - приємний штрих, який додає обсягу вихідного сигналу Bree6, не роблячи його каламутним. Прекрасна особливість дизайну завдяки екранному меню полягає в тому, що в режимі «Унісон» частоти осциляторів голосів можна розділити на будь-який інтервал, що рівнозначно використанню двох осциляторів на голос. Перш за все, осцилятори звучать фантастично — вони неймовірно стабільні (у посібнику користувача стверджується, що Bree6 потрібно всього кілька секунд, щоб налаштуватися, хоча в наявності є функція швидкого калібрування Autotune, якщо ви, як і я, ставитеся до тих, кому потрібно тричі перевірити налаштування перед виходом на сцену) і дійсно недостатнім.

Чотириполюсний сходовий фільтр нижніх частот Bree6, звичайно ж, створений за знаменитою схемою Moog і не розчаровує своєю плавністю. Тут все здається продуманим та грамотно реалізованим: частота зрізу ідеально налаштована на відстеження з точністю вольт на октаву; це, звичайно ж, означає, що на високих частотах автоколивального резонансу при максимальному положенні ручки відстеження клавіатури він може фактично додати до загальної формули щось на кшталт кліпованої синусоїди для більшої глибини синтезаторного голосу. Далі йде секція підсилювача, яка, крім ручки загальної гучності, по суті служить для управління модуляцією VCA або за допомогою LFO, або, що цікаво, за допомогою відстеження клавіатури, як і у фільтрі. Ця функція означає, що в міру сходження (або сходження, залежно від налаштування) нот на клавіатурі або секвенсор VCA розкривається ширше, що, на мій погляд, обмежено застосовно при першому способі управління, але є дуже блискучим доповненням у другому.

Маршрути та переміщення
Як я вже казав, компактний форм-фактор Bree6 поєднується з чудовою якістю складання; мені дійсно складно уявити інший аналоговий полісинтезатор, здатний запакувати свої голоси в настільки компактний і міцний корпус. На столі в моїй студії він був трохи більше сусіднього OP-1. Таким чином, вищезазначене обмеження поширюється і на його входи/виходи, ймовірно, через брак місця. Є 5-контактні MIDI-порти для входу, виходу та наскрізного каналу, лівий та правий аудіовиходи, вихід для навушників та порт USB-B, і це все. Немає входу зовнішнього сигналу, немає входів CV або сустейна. Знову ж таки, подібні обмеження зазвичай вимагають більш виваженого вибору, проте, як і у випадку з будь-яким полісинтезатором з великим потенціалом для виразної гри, мені дуже хотілося б мати місце хоча б для педалі сустейна. Цікаво, що у e7 теж не було входу сустейну, хоча він пропонував три різні входи CV для висоти тону, частоти зрізу фільтра та посилення. USB-B порт не може живити Bree6, але я був радий, що він повністю ізольований - багато читачів знають, як часто виникає неприємний шум при підключенні аудіопристроїв до USB-портів на подібних інструментах. Порт також забезпечує розширену реалізацію MIDI з CC-повідомленнями для всіх елементів керування та кнопок, не говорячи вже про управління MPE.

Bree6, можливо, і невеликий, але він, як і раніше, оснащений повнорозмірними вхідними, вихідними та наскрізними роз'ємами MIDI, не кажучи вже про порт USB для MIDI (і MPE), а також стереоаудіовиходами та виходами для навушників на чвертьдюймових роз'ємах.
Bree6, можливо, і невеликий, але він, як і раніше, оснащений повнорозмірними вхідними, вихідними та наскрізними роз'ємами MIDI, не кажучи вже про порт USB для MIDI (і MPE), а також стереоаудіовиходами та виходами для навушників на чвертьдюймових роз'ємах.

Що стосується вбудованих опцій модуляції і руху, багато хто знову виявить себе на знайомому ґрунті з Bree6, з двома обгинаючими ADSR (з ледве помітною експоненційною характеристикою) і одним LFO зі змінною формою хвилі і частотою від 0,10 до 100 Гц. Вищезгадана реалізація CC вітається, оскільки я не міг не сподіватися на ще одну вбудовану опцію модуляції - наприклад, на циклічне налаштування однієї з огинаючих або другого LFO. Можливо, на функцію загасання LFO. Але, з іншого боку, мій улюблений Moog Little Phatty Stage II має лише один LFO, і ви не чуєте від мене скарг на це. Можливо, справа в OLED-екрані, який з моїм мисленням синтезатора 2025 року, здається, повинен мати якесь підменю з додатковим джерелом модуляції. Зрештою, якщо Bree6 може підтримувати MPE або включати щось таке витончене, як шумовий бар'єр (що він і робить), то ще одне джерело руху в голосі синтезатора не буде виглядати як порушення.

Додаткові спецефекти
Якщо і є щось, що майже компенсує цей недолік, то це розділ ефектів. Читачі, знайомі з моїми оглядами, знають, що я віддаю перевагу якості вбудованих ефектів, і ефекти Bree6 не розчаровують. Цифрова затримка коливається в межах шорсткості, майже як у BBD, але не зовсім. Чудово. Я виявив, що затримка, яку можна налаштувати на неймовірно короткі інтервали, сама собою стала свого роду джерелом модуляції, навіть резонуючи як кільцевий модулятор — не стільки адитивний ефект, скільки невід'ємна частина синтезаторного голосу.

Хор також невід'ємно властивий характеру Bree6, не лише своєю здатністю надавати ностальгійну пишність у стилі Juno, а й здатністю розширювати стереобазу та тонко модулювати частоту. У поєднанні з ручкою Detune у розділі Voices Mode звук раптово став цікавим – дивним та дивним – але при цьому компактним та з невеликою кількістю дискретних параметрів. Чи розвіялися мої побоювання щодо єдиного LFO?

Висновок
Можливо. Набір функцій Bree6 часом викликає цікавість: деякі функції, які можна було б очікувати побачити в стандартній комплектації, відсутні, наприклад, генератор шуму. Другие функції, які я швидше асоціював із набагато більшими синтезаторами, присутні; не тільки у розділі ефектів, але й у функціях виконання, таких як згладжування ручок, що збільшує час відгуку ручок для більш плавного руху. Також є ємна пам'ять для зберігання пресетів – 512 слотів, якщо бути точним. Розділ «Режим голосів» пропонує більше гнучкості, ніж я очікував: окрім моно, унісона та поліфонії, є полістерео, що розподіляє голоси по стереополю. Якщо ви ще не зрозуміли, це поєднання з хорусом створює виключно широкі та соковиті звуки, які завдяки такому надійному аналоговому сходовому фільтру цілком могли б зійти за звук синтезатора, що втричі перевершує Bree6 за розміром і ціною.

Однак мене не відпускає питання: для кого саме призначений Bree6? Його компонування та функціональність ідеально підходять новачкові, але синтезатор за 1000 фунтів без клавіатури навряд чи легко проб'ється на цей ринок, особливо з урахуванням появи Moog Messenger, який оснащений клавіатурою і коштує на пару сотень доларів дешевше.

Його неможливо було б побудувати краще, навряд чи можна було б зробити його простішим у роботі, і, що найважливіше, він не міг би звучати краще, ніж зараз.

Чи підходить він більш досвідченим синтезаторам? Що ж, звучить добре, і, безумовно, портативний. Поки я пишу ці рядки, у мене на підході виїзна сесія; само собою, враховуючи, що в програмі передбачена аналогова поліфонія, я хотів би засунути Bree6 і Arturia KeyStep в кейс, ніж тягнути свій величезний Sequential Trigon-6 у сільський Девон. Реалізація MIDI означає, що якщо ви не шанувальник програмних синтезаторів, вам дуже сподобається використовувати його як основний USB-пристрій у вашій DAW-системі, і я це легко уявляю. Ціна здається завищеною за те, що ви отримуєте, але в той же час було б несправедливо зациклюватись на всіх недоліках Bree6. Він не може бути зроблений краще, з ним навряд чи можна спростити робочий процес, і, що найголовніше, він не може звучати краще, ніж зараз, — і, наважусь сказати, це того варте.

Плюси:
+ Відмінно побудовано.
+ Акустично надійний, як будь-який аналоговий полісинтезатор на ринку.
+ Чудовий сходовий фільтр класичного дизайну.
+ Чудово звучать і дуже зручні ефекти.

Мінуси:
– Висока ціна за невеликий синтезатор.
- Мало варіантів модуляції.
- Обмежене введення/виведення.

Короткий зміст
Можливо, він не має очевидної цільової аудиторії, чому також сприяє його ціна, але Bree6 — це чудово зроблений аналоговий полісинтезатор із чудовим звучанням.